Inicio
O tren que me leva pola beira da ría...
Escrito por xpab
martes, 22 de abril de 2008

Hoxe en día está de moda promocionar o transporte público (felizmente). Falamos de autobuses, metro lixeiro, tren de cercanías, ave....

Queríame centrar no tren. En que desaproveitado está tal transporte. Eu son usuario del sempre que poido, i é unha auténtica gozada poderse poñer en Elviña dende Betanzos en media hora escasa e por 1,90 euros (con desconto coa tarxeta universitaria). Comodidade e seguridad que non dá ningún outro transporte entre a vila e a cidade (¿alguén recorda a algún morto ou ferido por accidente de tren nese traxecto?). Ademáis hai todo o sitio que se queira, xa que raramente te atoparás (dependendo da hora) máis de 10 persoas en todo o vagón-tren. A pregunta é... ¿por que non se utiliza máis este maravilloso medio? Ó meu modesto entender hai varios motivos, dende sociolóxicos ata económicos.

En primeiro lugar, estamos nunha sociedade onde os mozos teñen que ter coche si ou si. Se un non ten coche é pouco menos que un marxinado social. Non vou negar a utilidade dun coche en Galicia, onde estamos tan "desperdigados", pero o problema é que un non vai da sala de estar á cociña en  coche porque colle na casa. Outro motivo está no propio medio. O outro día comprobei (e foi realmente o que me motivou a escribir este artigo-refrexión) que vale o mesmo o billete de tren de Betanzos a Coruña que de Betanzos a Ferrol. Así, como soa. 2,60 euros tanto se te vas hacia Ferrol (por estrada uns 40 km.) como se vas á Coruña, que pola estrada está á metade de distancia. 

Se a todo eso se lle suma a proximidade para case tódolos betanceiros da "céntrica" parada do bus en comparación coa do tren e a aparición (felizmente) da tarxeta metropolitana, fai que o tren quede relegado a un segundísimo plano.

É certo que a xente é reticente a darlle unha oportunidade ó tren, pero éste debe de facerse máis atractivo (baixar precios, aumentar horarios -a partir das 20:30, a única opción é o bus-,...). Ademáis xa demostrou a súa funcionalidade en momentos críticos para o transporte por estrada (rotura da ponte das Pías, folga de buses, etc).

Nada máis, só que agora poderei ir un pouco máis tranquilo (ademáis de comodísimo) a próxima vez que colla un tren para Elviña, xa que sei que fixen algo para compartir ese maravilloso (o mellor para min) medio de transporte.

Na foto, a última vez que se encheu a estación de Betanzos para coller un tren. 

O tren en auxe

Comentarios
Añadir nuevo
valba SAdministrator | 2008-04-22 19:58:07
Teño que decilo: Como se nota que non tes coche...
xpab SAdministrator | 2008-04-22 20:08:17
ti mesmo....
ALEXito  - El tren, hoy en día... 217.130.252.xxx | 2008-04-23 07:09:32
Chico...a ver, siendo sinceros, el tren, A DÍA DE HOY, es el peor medio de transporte, con diferencia que hay...vale que sea todo muy bonito, romántico y todo eso, pero en la sociedad actual el factor tiempo es primordial y este medio no cumple, por una u otra razón, las expectativas. Es cierto que es mejor que el ARRIVA que tantas veces hemos tenido que sufrir en estos años, es verdad, pero creo que, al menos en Brigantia, el chucutren a Elviña está mal promocionado y hay un total desconocimiento del mismo (por ejemplo, no tengo ni idea de horarios ni demás...)

Por suerte, el falso AVE está "a punto" de llegar (me está entrando la risa floja...)

Por último, lamentar una vez más los cizañeros comentarios de Maese Carroñero, uno de esos personajillos que para hacer un recorrido de 100 m. utilizan el coche (vean su recorrido A Condesa - Instituto)
xpab  - discrepo 80.38.225.xxx | 2008-04-23 07:23:21
Se non é útil é porque non facemos que o sexa, xa que, por exemplo, nin nos molestamos en mirar os horarios que están postos na estación(?) ou en internet....
Como xa dixen, por tempo non é, xa que dende Betanzos prántaste en Coruña en media hora, e nunha sociedade onde "el factor tiempo es primordial" creo que non está nada mal xa que iguala as mellores expectativas de tempo en coche particular.
En canto ó de M. Carroñero, no seu estilo, comentarios sen xustificación, xa que non dixo en que parte do que escribín se nota que non teño coche (cousa por outra parte, falsa, xa que podo dispoñer del con "reserva" previa ). A parte, xa dixen que aquí é moi útil o coche (a única opción quizais para xente de Coirós, Oza, Aranga...) e só critiquei o seu uso en exceso.
Juan M  - discrepo un poco. 193.144.79.xxx | 2008-04-23 10:53:40
Álex macho!!
En cuanto al tiempo primorial, pues tienes toda la razón y precisamente por ese motivo discrepo, ya que si usas un bus que te lleva a A Coruña, ya te puedes poner a pensar en un mínimo de 45 min, lo que me parece tremendo teniendo en cuenta que es lo mismo que le lleva a un bus en autopista a Santiago. Vale que es necesario pillar a gente en carretera, pero no hay quien te quite los 45 min. Mientras que en el tren reduces 15 min.
Es cierto que está obsoleto el tren, en eso no hay duda!!, bueno, mejo dicho, el tren no está obsoleto ya que hay trenes que cumplen con las espectativas de sobra (el nexius también viaja por Betanzos y hacia Ferrol). Lo que está obsoleto son las infraestructuras y no hay más que observar que con las nuevas infraestructuras Santiago-A Coruña, ya se ha reducido el tiempo 23 min y una vez que esté terminado el nuevo trazado seguramente hablemos de una reducción total del tiempo de viaje de 30 o 35 min. Esto supone viajar de Santiago a Coruña en 25 o 30 min como máximo. Lo que está obsoleto es el trazado y eso es algo que se está empezando a mejorar ahora en Galicia y una cosa está más que demostrada y es que el transporte del futuro es el tren, y no tenemos más que observar los avances tan fructíferos que ha dado en el norte de Europa (he viajado y he visto su funcionamiento).
Tienes toda la razón en esto del tiempo, pero sí que debemos criticar a nuestos gobiernos de no haber previsto el futuro a tiempo y que ahora estamos pagando el atraso en las decisiones del futuro que se deberían de haber tomado dentro del seno de nuestros anteriores gobiernos ¿no?.
Esto solamente es una crítica para que sirva (si alguien "importante" lee mi comentario) como refexión para potenciar un transporte que se debe de convertir en eje de vertebración de nuestra Comunidad Autónoma.
Ahi queda eso!!
Saludos para todos!!
ALEXito  - Time is on my side...yes, it i 217.130.252.xxx | 2008-04-23 11:00:17
Cierto, señor Gómez...pero es que ahy buses con una periodicidad de 30', algunos de los cuales son directos con una duración de viaje de 25' como mucho, mientras que el tren...bueno...habrá dos o tres al día.

No estoy para nada en contra del tren, pero una opinión profesional, por otra parte, me obliga a decir que hoy en día es un medio de transporte obsoleto y al borde de la extinción, esperando su resurgimiento cual A.V.E. Fénix con las nuevas velocidades
valba  - Aclarando SAdministrator | 2008-04-23 13:35:58
A min pareceme ben que cada un faga co seu tempo libre o que queira, como si o prefire pasar de cara a unha parede dandose cabezazos...

A ver si poñemos as cousas como son, e non con medias verdades: en tren serán 30 minutos, pero o tren non te ven buscar a porta da casa. Ou si?

Fagamos cálculos:

En tren:
Ir da casa hasta a parada do tren: 20 minutos (non todos teñen 20 anos e estan en forma, e ademais si vas co tempo xusto o tren non te vai esperar, hai que levar un certo colchón de tempo)
Ir en tren de betanzos a coruña: 30 minutos
Ir da parada de elviña hasta a facultade: 5 minutos
Volver da facultade hasta a parada: 10 minutos (cinco minutos andando mais un colchón de tempo)
Ir en tren de elviña a Betanzos: 30 minutos
Ir da parada do tren á casa: 15 minutos

Total en tren: 1 hora e 50 minutos de tempo PERDIDO
Contando q se vaia todolos dias da semana: 5 x1h50= 9 horas e 10 minutos á semana de tempo PERDIDO
Contando que se vaia todo o mes: 4x 9h10= 36 horas 40 minutos de tempo PERDIDO cada mes. Dia e medio.

En coche:
Ir da casa hasta o coche: 1 minuto no peor dos casos.
Ir da casa a coruña: 20 minutos por autopista
Ir da salida da autopista a elviña: 5 minutos
Ir de elviña a facultade: 1 minuto
Ir da facultade hasta o coche: 1 minuto
Ir da facultade hasta a entrada da autopista: 5 minutos
Ir da coruña a Betanzos: 20 minutos
Ir de Betanzos á casa: 1 minuto

Total en coche: 54 minutos de tempo PERDIDO
Contando q se vaia todolos dias da semana: 5 x 54 min= 4 h e 30 minutos de tempo PERDIDO
Contando que se vaia todo o mes: 4 x 4h30 = 18 horas de tempo PERDIDO


Por tanto, diferencia de tempo nun mes indo en coche en vez de en tren: 18 horas e 40 minutos aforradas.
Que as prefires pasar metido nun tren? cada loco con su tema... Eu prefiro invertir esas 18 horas e pico en calquera outra cousa, incluso durmir...

Si falaramos de largas distancias e viaxes puntuais (unha vez a semana como moito), a cousa seria distinta. Pero desde logo para ir hasta a Coruña, ou tes moito tempo libre ou non tes coche. Ou non queres levalo.
xpab  - loco con su tema 213.60.180.xxx | 2008-04-29 16:33:07
En fin, ainda que en moitas cousas tes razón, levas as cousas á terra que máis che convén, e se a xente non fai o mesmo que tí é un "loco con su tema", típicas maniobretas de un manipuladorcillo....

Está claro que o coche é o medio hoxe en día máis rápido para comunicarnos con Coruña, pero... é a solución que propós para que 14000 habitantes (bueno, seremos 14000 a final de ano se lle facemos caso á alcaidesa) vaian a Coruña?? Que pasa se nos tes coche ou se tes menos de 18 anos?? Incluso a xente maior... "non todos teñen 20 anos e estan en forma" para estar nun atasco, ou no medio dunha manifestación porque a unha panda de veciños non lles apetece que lle traian veciños de outra etnia preto das súas casas, ou porque haxa un accidente, ou,ou,ou... (queres que siga coas "maravillas" da estrada de entrada na cidade herculina??)

E os tempos, moi graciosos, sí señor. Según ti dís, parece que teñas a obrigación de ir no tren mirando ó chan e totalmente inmóbil. Eu no tren podo ir lendo, manexando un portátil, escoitando música ou incluso durmindo (como un dixo no seu día "prefiro invertir esas 18 horas e pico en calquera outra cousa, incluso durmir.". Non sei se tí conducindo podes ir lendo, ou estudiando ou manexando un portátil (ten coidado, non sei se é legal!!). En canto ó de ir andando á estación, pois non creo que todo o mundo esté a 20 minutos. E por suposto que non o considero un tempo perdido, xa que considero que é básico andar algo nun día, pero bueno, en parte tes razón, co ben que se está tirado no sofá sen ter que moverse!!! E por certo, vai ser unha pena se poñen a futura estación de bus xunto á de tren, xa que a partir de entón tampouco se vai a poder usar o bus a non ser que sexas un fornido mocetón de 20 anos!!

E vexo por outro lado que eres afortunado, xa que sempre tes aparcamento a menos dun minuto de casa (cando chegas tes o sitio sempre dispoñible, sen ter que pasar 10 minutos dando voltas...), e que o teu coche "voa" pola autopista i en 20 minutos está sempre en Coruña (dille a todo o mundo que se compre o telepeaxe e que esquive os embotellamentos á saída da autopista, pero bueno, eso será máis compricado despois de cada Betanceiro, e Oleirense, e Arteixán e Sadense decidan ir no seu propio coche)

E como ti, "Fagamos cálculos", pero como eu non pretendo manipular, prefiro decir "Fagamos OS MEUS cálculos":

En tren:
Ir da casa ata a parada do tren: 20 minutos (non o considero tempo perdido, senón camiñar un pouco tódolos días, vida sana)
Ir en tren de betanzos a coruña: 5 minutos (os que lle leva ó interventor facerche o billete; o resto, aproveitable)
Ir da parada de elviña hasta a facultade: 5 minutos
Volver da facultade hasta a parada: 10 minutos (cinco minutos andando mais un colchón de tempo)
Ir en tren de elviña a Betanzos: 5 minutos (o resto, aproveitable)
Ir da parada do tren á casa: 15 minutos (máis os 20 da ida fan os 35 minutos diarios que recomendan os médicos. NON É tempo perdido)

Total en tren: 25 minutos de tempo PERDIDO
Contando q se vaia todolos dias da semana: 5 x25= 2 horas e 5 minutos á semana de tempo PERDIDO
Contando que se vaia todo o mes: 4x 2h05= 8 horas 10 minutos de tempo PERDIDO cada mes. A terceira parte dun día.

En coche:
Ir da casa hasta o coche: 5 minutos se tes que baixar algún piso ou ir a algún garaxe.
Ir da casa a coruña: 25 minutos por autopista (sen pasar o límite de velocidade da vía e saíndo de Guísamo) + 5 minutos en embotellamentos= 30 min
Ir da salida da autopista a elviña: 5 minutos
Ir de elviña a facultade: 1 minuto (que sorte!, todos sabemos que sempre hai un montón de sitio na facultade, e que non hai que maniobrar para entrar nos amplos sitios libres)
Ir da facultade hasta o coche: 1 minuto
Ir da facultade hasta a entrada da autopista: 5 minutos
Ir da coruña a Betanzos: 25 minutos
Ir de Betanzos á casa: 1 minuto (se vives na Condesa, por exemplo...)
Buscar sitio: 5 minutos
Ir do sitio á casa: se tes sorte, 2 minutos.
I eso sen contar os "infrecuentes" accidentes, manifestacións, embotellamentos...

Total en coche: 1 hora de 20 minutos de tempo PERDIDO
Contando q se vaia todolos dias da semana: 5 x 1h20 min= 6 h e 40 minutos de tempo PERDIDO
Contando que se vaia todo o mes: 4 x 6h40 = 26 horas e 40 minutos de tempo PERDIDO, día e pico

En fin, haberá que evolucionar e pasar de tren, bicicletas e transporte público, non vaia ser que fagamos como esos paises do primeiro mundo, como Xapón ou a Europa de verdade, que xa se ve o mal que lles vai.
valba 213.60.180.xxx | 2008-04-29 21:03:04
Non sei por donde empezar. Pero a verdade, intentar discutir algo partindo de que para ti ir e vir da coruña leva 1 hora e 20 minutos, pois é imposible. Porque si pensas eso, calquera cousa que diga eu dirás que é manipulacioncilla tamén.

En cambio non é manipulación decir que o tempo dentro do tren non é tempo perdido (no coche si), ou que o tempo indo e vindo hasta a parada tampouco (xusto coincide a hora de facer exercicio cando tes que pillar o tren, e non noutro momento), ou que para ir da casa ó coche son 5 minutos porque hai que chegar ó garaxe, pero na volta hai que perder 5 minutos para buscar para aparcar (pero non tiñamos garaxe?). Todo eso son verdades obxetivas, claro (pena que seas o único capaz de leer eso e non soltar unha risa)

O que non sei é porque non falas, que sei eu, do tempo perdido (bueno, para ti será ganado seguro, porque o aproveitarás para meditar, contar nubes ou a saber) polo mismo horario. É dicir, si eu entro as 9:15 podo sair da casa no coche controlando para chegar xusto a esa hora. En cambio ti si queres chegar a esa hora no tren... ¿en que tren vas? ¿No das 8:30 para chegar aslí as 9 e perder tempo hasta é cuarto? ¿E si tes que entrar as 9:25? E cando sales? Si sales de clase as 8 e non chegas a tempo de coller o tren das 8? Outra media hora "aproveitada"?

O de dicir que un coche "voa" si por autopista chega en 20 minutos á Coruña, pois bueno... Contando que o limite de velocidad legal, como dis ti, está en 120 km/h, en 20 minutos serían 40 km, e en 25 minutos, 50 km, que como todo o mundo sabe é a distancia que separa Betanzos da Coruña...

Pero bueno, como xa dixen o principio é imposible intentar discutir algo con alguen capaz de inventarse semellantes historias para xustificar non sei que cousa. E por certo, "cada loco con su tema" é unha expresión feita.
xpab  - dúbidas 213.60.180.xxx | 2008-04-29 21:42:22
Un par de dúbidas...
-ti vas a 120 km/h dende que saes da casa ata a Coruña (joer debe ser un show verte por Cortiñan adiante....)
-Sempre che leva 54 minutos ir e volver da Coruña Á TÚA CASA?? (OLLO, ó ppio falabas do tempo TOTAL, non no tempo que botabas na estrada, a ver se te aclaras...) Nunca colles embotellamentos, manifestacións, accidentes (eu no tren, non suelo)
-Non sei que non entendes cando os tempos son OS MEUS cálculos, xa avisei que non pretendía manipular, alá cada quen co que pense.
-Gracias pola errata do garaxe e o sitio para aparcar. Finalmente son un par de minutos menos no traxecto en coche. Alégrame que esa parte che fixese gracia. Pregúntalle ós viven pola rúa rosalía se cando leeron o de botar 10 minutos buscando sitio lles deu a risa.
-Como xa sabía que ías decir o dos horarios, escollín unha bonita frase que ven no artigo orixinal, onde dende o primeiro momento RECOÑEZO que "É certo que a xente é reticente a darlle unha oportunidade ó tren, pero éste debe de facerse máis atractivo (baixar precios, aumentar horarios -a partir das 20:30, a única opción é o bus-,...)"
Contra eso non podo facer nada, así que non hai máis alternativa que o coche ou o bus en casi todo o día.

E por certo, debeuche facer tanta gracia o que dixen que te olvidaches de decir cal é a túa alternativa ós tranportes públicos, xa sabes, para non perder tempo e non ter que andar media hora. Pero bueno, como ti dís, é imposible discutir con un graciosillo que en vez de comentar para tí conta chistes, que se lle vai facer, pero que casualidade que algo sí discutiches, precisamente os puntos máis chorras e subxetivos.
valba 213.60.180.xxx | 2008-04-29 22:18:02
Por suposto que non me leva 54 minutos todos los dias, si non que moitas veces me leva menos. De feito, salindo da casa as 125 pasadas entro na clase na última planta as 12:30. E non vou "voando", que a dia de hoxe (toca madera) non tiven multa ningunha por exceso de velocidade nin me pillou ningún radar.

É o debate cal é, si é mellor o tren ou o coche para ir a coruña no mundo real de hoxe ou nun mundo utópico irreal. Porque si é nun mundo irreal cun tren que te pon na coruña en 10 minutos, saen de Betanzos cada 5 e custan 50 centimos, xa che digo que eu son o primeiro e sacar o bono-tren. Pero si falamos de ahora mismo, no mundo real, ningún transporte da a liberdade nin o aforro de tempo do coche.

O da proposta dos 14 000 betanceiros pensei que era coña, pero vexo que é en serio. Pobres coruñeses cando vexan chegar esa marea humana chegando por alfonso molina, todos coa tortilla e o repolo baixo o brazo. Claro que os que non teñen coche non poden ir hasta a coruña en coche propio. Igual que os que non teñen para pagar cada día o tren non o poden coller tampouco. ¿E que propós ti para eles? O tren de San Fernando, un pouquiño a pé e outro pouco andando?

Que o tren é mais ecolóxico, pois claro ¿acaso dixen eu o contrario? E tamén mais tranquilo en xeral para a xente, sobre todo para quen non conduce habitualmente. Nunca discutín eso, porque é unha realidade obxetiva. Pero que sexa "o mellor transporte" en xeral non é certo, e menos no mundo de hoxe en día donde, mal que nos pese, o importante é o tempo.
ALEXito  - Pffff... 213.0.8.xxx | 2008-04-30 07:51:42
Hombre, cada uno tiene su razón...pero a Pablo S. se le olvida un pequeño detalle...el tren (o bus) te lleva hasta un determinado lugar (xej: la Universidad). Si quieres ir hasta cualquier otro lugar de Coruña, ya sabes, bus urbano o a patas...efectivamente, el coche tiene el (gran) problema del aparcamiento

Como usuario de Arriva que he sido durante muchos, muchos años puedo decir que lo del "tiempo útil" en el bus, no sé yo, chico...pero bueno...lo que tampoco comprendo es la versión cañoneril de utilizar el coche para cualquier tipo de trayecto, por pequeño que éste sea, y no caminar un rato...lamentable...lamentable
valba SAdministrator | 2008-04-30 09:33:48
Eso te lo sacas de la manga tú solito, que yo nunca dije que hubiese que coger el coche para cualquier trayecto, y si no copia y pega donde lo digo. Y si no puedes, ya puedes ir poniendome públicas y notorias disculpas o te demando.
ALEXito  - No,no... 213.0.8.xxx | 2008-04-30 09:58:41
No, si nunca lo has dicho...lo peor es que mi comentario está basado en hechos REALES, sovagooooooo
valba SAdministrator | 2008-04-30 10:57:28
Mi madre, y eso lo dice el que acaba de jugar un partido, le pasas un trapo seco por la frente y lo sacas igual de seco, sin una gota de sudor...
ALEXito  - re: xa,xa 213.0.8.xxx | 2008-04-30 11:26:16
valba escribió:
Mi madre, y eso lo dice el que acaba de jugar un partido, le pasas un trapo seco por la frente y lo sacas igual de seco, sin una gota de sudor...



¡¡¡SABES DE SOBRA QUE ESE ES UN PROBLEMA HORMONAL!!!
Anónimo 193.144.79.xxx | 2008-04-23 15:31:01
Sí, señor "Alexito", totalmente de acuerdo en la periodicidad de los buses!!, en eso no nos podemos quejar para nada.
Aún así, sigo pensando que el tren (en mi opinión) ofrece una mayor comodidad que el autobus, en principio al viajero y tengo unas preguntas para un profesional como tu y a nadie mejor que a ti para consultarte: ¿ves factible una mejora de la infraestructura ferroviaria en esta línea (Betanzos-Coruña) en el supuesto caso de que hubiese usuarios?, ¿hasta cuánto tiempo se podría reducir el viaje? ¿cuál es tu opinión sobre el posible uso del tren por los betanceiros, si suponemos que tenemos una gran periodicidad y una rapidez adecuada en el viaje?
Teniendo en cuenta que la estación de tren de Coruña está en una zona pefectamente comunicable por urbanos pues la única cosa que de verdad nos faltaría sería un "metro" para evitar las esperas (a veces interminables) por el urbano que deseamos.

En cuanto al señor "Valba", pues genial el cálculo de esos tiempos!!, también estoy de acuerdo en que con el coche reduces al máximo los tiempos, eso es cierto y aquí en Galicia muchas veces te ves obligado a hacerlo con el coche, pero mirando la cuestión ecológica, me gustaría que se potenciase un medio de transporte que permitiese realizar los viajes de la manera más eficiente posible para que no nos veamos, en ocasiones,obligados a depender exclusivamente del coche.
Todo eso pasa por un buen planteamiento de las infraestructuras y no es un campo que domine jejeje, ahí se lo dejaremos al señor "Alexito".

Entonces, todos queremos lo mismo: movernos de un lugar a otro con la mayor comodidad y en el menor tiempo posible en el transporte que nos ofrezca esto y en este caso (es mi opinión) el tren, claro que puede resurgir con las nuevas velocidades como bien dice el señor "Alexito".

Venga!!!Saludos para todos!!
Escribir comentario
Nombre:
Título:
Website:
[b] [i] [u] [url] [quote] [code] [img] 
:angry::0:confused::cheer:B):evil::silly::dry::lol::kiss::D:pinch::(:shock::X:side:
:):P:unsure::woohoo::huh::whistle:;):s:!::?::idea::arrow:-burla:88-):-a-a(lloro)
^^-yeah(copa)-agg(no)-si(susto)-puag-banana-cone

3.26 Copyright (C) 2008 Compojoom.com / Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."

< Anterior   Siguiente >
Últimos comentarios
Próximos eventos
No hay eventos previstos
Formulario de acceso





¿Recuperar clave?
¿Quiere registrarse? Regístrese aquí
¿Quién está en línea?
Sindicación